PERANCANGAN WEBSITE PORTAL INFORMASI LEMBAGA BIMBINGAN BELAJAR DAN JASA LES PRIVAT DI SEMARANG

  • 10.01.55.0084 ORIZYA SATIVA

Abstract

Abstract - Tutoring agencies and private tutoring services are alternatives media  for student or the general public to gain knowledge and lesson beyond the formal school learning activities.

The purpose of the preparation and research of this thesis is to design a system that can be used by the public in seeking information about tutoring agencies and private tutoring services available, especially those in the area of Semarang.

This system is built using PHP and a database (MySQL). The system is also designed to use system design tools UML (Unified Modeling Language).

The result is a portal website which contains various information about the collection of tutoring agencies and private tutoring services in the area of Semarang. This website is interactive and dynamic, so that new information can be delivered quickly and easily.

Keyword: Tutoring agencies, Private tutoring service, Portal website

Abstract - Lembaga bimbingan belajar dan jasa les privat merupakan media alternatife bagi pelajar atau masyarakat umum untuk mendapatkan ilmu dan pengajaran di luar kegiatan belajar mengajar formal sekolah.

Tujuan dari penyusunan dan penelitian dari skripsi ini adalah merancang suatu sistem yang dapat digunakan oleh masyarakat dalam mencari informasi mengenai bimbingan belajar dan jasa les privat yang ada, khususnya yang berada di daerah Semarang.

Sistem ini dibuat menggunakan bahasa pemrograman PHP dan database (MySQL). Sistem ini juga dirancang dengan menggunakan alat bantu perancangan sistem UML (Unified Modelling Language).

Hasilnya adalah suatu website portal yang berisi berbagai informasi mengenai kumpulan lembaga bimbingan belajar dan jasa les privat di daerah Semarang. Website ini bersifat interaktif  dan dinamis, sehingga informasi baru dapat tersampaikan dengan cepat dan mudah.

 

Kata Kunci : Lembaga Bimbingan Belajar, Jasa les privat, Website portal

Published
2014-11-02
How to Cite
ORIZYA SATIVA1. (2014). PERANCANGAN WEBSITE PORTAL INFORMASI LEMBAGA BIMBINGAN BELAJAR DAN JASA LES PRIVAT DI SEMARANG. Information Technology and Telematics, 4(2). Retrieved from https://www.unisbank.ac.id/ojs/index.php/fti3/article/view/2776
Section
Articles